måndag 27 september 2010

Valet 2010

Jag vet att det var ett tag sen det var val men jag måste bara säga mitt.
Jag vet att jag är liten och förstår mig inte på politik så bra, men jag tänkte ändå säga vad jag tycker.
Jag är rödgrön just nu av allt jag läst om dom. Men ändå kan jag inte sluta hoppas att miljöpartiet går över till Alliansen bara för att Sverigedemokraterna inte ska kunna vara tungan på vågen.
Svergidemokraterna vill ingenting bra för skolor, kummunen, människorna över huvud taget.
Många tror att dom vill rädda pensionärerna, och det kanske dom vill, men inte lika mycket som dom vill kasta ut alla invandrare. Jag tycker det är fel, det är fel att vara rasist.
Alla människor är lika mycket värda, har ni som röstade på Sverigedemokraterna aldrig hört talas om det?
Plus att TV4 var tvungen att censurera deras reklamfilm, har det inte gått lite för långt då?
Det här är bara vag jag tycker,och som sagt, jag vet att jag är liten och inte vet så mycket om det politik,
Men sverigedemokratena vill ingenting gott för oss. bara ont för andra. Och det vet jag.

Nån som håller med mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Labels