onsdag 29 juni 2011

Bedöva mig, det känns som jag blivit halv

livet är som en berg-och-dalbana, det är världens härligaste känsla när du åker uppförs, men när den går neråt är du så jävla rädd och tänker hel tiden "jag kommer dö, jag kommer dö oh herregud jag kommer dö".
Livet är precis så. Du är världens lyckligaste när du åker uppåt, men när det går nerförs rasar allt. 

Jag är så jävla rädd nu, för allt går neråt. Precis allt, och jag vet inte hur jag ska handskas med situationen. 
Jag vill bara lägga mig ner och skrika av rädsla för att jag är så svag nu. Men ingenting blir bättre av det. 
Jag vet inte varför allt blev såhär, kanske för att jag har sån stor press på mig att alltid göra vad alla andra tycker är rätt och fel för att jag är rädd att bli utstött annars? eller är det för att alla jag fäster mig vid bara glider iväg från mig, som om att släppa sand i luften, först är det en kompakt klump som sen bara glider isär, till slut är den i  så många delar att den inte syns, då är allt borta. 
Jag vet inte vad det blivit med mig, jag som alltid varit den starka, självständiga mathilda är nu så svag att jag inte ens vet vilka vägar jag ska vandra, nånting som alltid varit självklart förut.

allt går neråt och jag är rädd, så rädd... 


du är min blomma mitt i mörkret.

3 kommentarer:

  1. Men älskade lilla gosegrodan. Blir så ledsen för dig när jag läser detta. :( Du som är så ung borde inte ha så stora problem som du har.. Du har hela livet framför dig, hur många möjligheter att välja på som helst.. <3
    Vad som än händer så kommer jag alltid finnas här för dig och stå bakom dig i alla situationer. Kommer aldrig lämna dig så länge du låter mig stanna kvar vid din sida..
    Jag älskar dig över allt annat, Glöm aldrig det!<3

    SvaraRadera
  2. Mathilda! Jag blir så fruktansvärt ledsen när jag läser det här, jag lider verligen med dig, eftersom jag älskar dig! Jag vet att det finns inte mycket jag kan göra förutom att lova att alltid stå vid din sida, men det är det så många andra som gör utan att mena det så du kanske inte lyssnar. Men det finns en som inte sviker, en somkan hela alla sår, förlåta alla synder och torka alla tårar, en som alltid kommer att stå vid din sida vad som än händer, vad än du eller någon annan gör och snälla Mathilda lämna dig till honom! Jag ber för dig älskade vän!

    SvaraRadera
  3. mathilda, du vet att du kan prata med mig, allt jag kan göra är att lyssna. jag kan inte bestämma vad du ska göra. allt jag säger är att jag kommer alltid finnas där för dig, även om vi bråkar så finns jag där, du har hjälpt mig när jag haft det jobbigt. allt blir värre om man håller det inom sig, prata med någon som du vet skulle lyssna. älskar dig smurfpenis<3

    SvaraRadera

Labels